03 mars 2010

Dag 5 och 6

Dag 5, Måndag, tillägg

Jag skrev bloggtexten så länge att jag inte riktigt hann vila ;) Thomas och jag gick runt och tog det lugnt, och pratade med customer service-killen om internet igen och fick hjälp med att kunna koppla upp oss via wifi så jag kunde skicka upp allt jag skrivit på mobilen.

Vi gick tillbaka till rummet så jag kunde fixa upp bloggen och dessutom maila mamma och co så de kunde vara lugna :)

Efter det var gjort kändes det väldigt skönt!

Sedan stannade jag på rummet till middagen, som var casual som tur var ;) orkade inte vara fin. Efter middagen gick vi till en bar tills vi skulle se musikalen Hairspray. Jag tog en Long Island Iced Tea - som är ett ypperligt bartendertest. Den var inte så bra :/ drack inte upp den.

Musikalen var aaaasbra och Danny från So You Think You Can Dance var med!! Kuuuul :) han var en av mina favvosar. Efter musikalen gick vi runt lite och slappade i solariet (en del av båten som är ett inglasat soldäck) och sedan blev det säng vid 1 ungefär :)

Dag 6, Tisdag, St Thomas

Jag gick upp vid 8 och duschade och smörjde in mig nooga med solskydd och gjorde mig helt klar för att lämna båten innan jag gick till frukost för att möta de andra vid 9. Jag åt pannkakor med jordgubbsgegga ;)

Sedan var det raka vägen ut till St Thomas! Varmt och fuktigt ute, var väldigt härligt. Vi tog en taxi (skulle snarare kalla den en öppen buss) till centrum (inte långt) där vi vandrade runt. Det kändes väldigt väldigt turistigt, lite synd. Den ön skulle inte överleva utan kryssningsfartygen..

Jag har förresten aldrig sett så många juvelerare på ett och samma ställe! Man kan nog säga att mer än hälften av alla butiker var juvelerare, lätt.

Thomas åkte tillbaka till båten själv, han hatade att vara där. Förstår honom, jag gillade egentligen inte heller det men var på jakt efer en strandklänning så jag stannade.

Hittade en kjol/sari. Måste googla på hur man kan kombinera den när jag kommer hem, butikdamen (som var halvsvensk, eller egentligen helsvensk) babblade på massa om hur man kan vända den och knyta den så den blir olika plagg. Får se om jag vågar använda den alls eftersom den är så färggrann och mönstrad ;D

Köpte även ännu en fake-märkesväska, en Prada. Vettefan varför, inte min stil, men fin. Och denna hade iaf en insida ;)

Och så blev det två roliga piratkortlekar och min obligatoriska nyckelring (försöker köpa en på varje ställe jag besöker).

Sedan när vi kom tillbaka till båten åt vi pizza (jag byggde en egen av mozzarella, pinjenötter och champinjoner. Hade kunnat vara gott om det funnits pesto. Sedan åt vi glass/milkshake och efter en stund blev det sol vid poolen och mitt första bad :) sååååå sönt!

När vi kom tillbaka till hytten efteråt var jag såå trött. Jag provade sarin och thomas lekte lite med kameran, men sedan somnade vi. Vaknade 20 min innan middagen, så det blev en nyvaken sådan ;)

Jag åt jääättegoda dumplings till förrätt och surf'n'turf till varmrätt och ananasparfait till efterrätt :)

Caroline hade fått solsting med sitt svarta hår utan hatt :/ så hon låg i hytten och vilade. Efter middagen skulle de andra hämta mat från en annan restaurang till henne, Thomas gick och rökte och jag hängde på till restaurangen - vilket resulterade i att jag och thomas tappade bort varann ;)

Mitt i min jakt på honom kände jag att jag ätit ngt dumt, och eftersom thomas hade min nyckel så fick jag snällt leta upp toa där jag var. Plus att toan hos oss slutat funka och jag visste inte om de hunnit fixa den än.

Hittade thomas och gick till hytten där jag ligger nu, redo att sova inför utflykt till en strand på st maarten imorgon bitti :) ska mötas för frukost vid halv åtta tror jag, huuu!